Social Icons

marți, 16 septembrie 2014

Dosar de Modă: Tom Ford IV

          Când Grupul Gucci cumpără casa Yves Saint Laurent, Tom este instalat pe postul de Creative Director şi aici, înlocuindu-l pe însuşi Yves, care îl critica adesea. Însă metoda sa provocatoare, celebrând sexualitatea, funcţionează şi readuce casa în atenţia maselor, scuturând-o practic de aerul sobru, clasic ce nu mai era atractiv în nebunia anilor ’90. Divergenţele cu conducerea grupului devin tot mai dese, iar Tom simte nevoia de a deţine controlul absolut. Aşa că în 2004 decide să părăsească grupul. A mărturisit în interviuri că a fost un moment devastator, pentrucă şi-a dedicat 15 ani acelui nume. Dar va găsi un alt refugiu creativ în lumea filmului: îşi deschide o casă de producţie în 2005 ce îi va produce debutul regizorial de succes din 2009, „A single man”.
          Filmul însă e doar o aventură sau un nou fel de a spune o poveste, pentru că în 2006 Tom lansează brandul Tom Ford de menswear, cosmetice şi accesorii. Din 2011, Tom revine şi pe podium cu colecţiile de womenswear şi devine mai puternic cu fiecare colecţie, ajungând la aproape 100 de magazine proprii în lume.
          Dacă anul trecut creatorul părea să fi avut o obsesie pentru pielea neagră, pentru aceast sezon, a revenit la strălucirea şi fastul caracteristic, cu o oarecare opulenţă şi exagerare: cizmele lungi ce trec de genunchi, până la coapse, paiete disco şi blană colorată glam.
Pentru sezonul viitor de primăvară-vară, Tom dovedeşte că, dacă i se oferă frâiele, el poate zbura până la soare. Mult mai încrezător în sine, mult mai autentic şi inspirat de ce îi defineşte estetica de designer, el propune o siluetă a naibii de sexy, fără menajamente, luxoasă şi care intrigă prin jocul acoperit-dar-de-fapt-descoperit. Aici este geniul său, acum şi mai matur decât în etapa Gucci.
          Piesele sale sunt sexy nu pentru că ar arăta multă piele dezgolită, ci tocmai pentru că echilibrează zonele acoperite, transparente. Folosin aplicaţii precum cioburi de oglindă sau dantelă tip pânză de pianjen, Tom şi-a permis să se joace cu o altă dualitate caracteristică: un simţ al comercialului, dar unul de bun-gust, echilibrat de luxul şi opulenţa lascivă.
          Colecţia a fost unanim declarată ca marcând un nou început, un nou capitol din povestea Tom Forn. Şi se anunţă a fi un bestseller.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

 
 
Blogger Templates